Sider

9/30/2012

Kapitel 1 - dårlig hårdag

spejlet minder mig om at jeg har en dårlig hår dag, hvorfor vil Smilla også have mig med til den fest, Liam kommer, men jeg behøver vil ikke snakke med ham vel? bare fordi man har et godt øje til en fyr, er man så forpligtet til at snakke med ham, eller kan man godt bare snuse fra lang afstand?
Hvad gør man overhovedet til en fest, jeg har aldrig drukket før.
''er du snart færdig derinde?'' jeg ruller mine øjne af Smilla og smider mit store krøllede hår op i en kæmpe knold, lidt rodet, men det ser vel okay ud. 
''Ja jeg kommer nu''. Vi skal til forfest hjemme ved Smilla, hun er min bedsteveninde, hun har de smukkeste blå øjne, langt smukt blond hår og den sødeste personlighed, hun har 3 søskende, Liam er den ene af dem, jeg har været hemmeligt forelsket i ham, siden sjette klasse. 
Da jeg kommer ud af badeværelset, kigger Smilla på mig med hendes smukke øjne og hendes alt for glade smil '' du ser jo brandgodt ud søde!'' 
min mor kommer ud i gangen, og kigger smilende på mig, men går videre ud i køkkenet, hun er ikke vild med idéen om at jeg skal ud at drikke for første gang, men nu er det altså min tur. 
Jeg giver Smilla et skævt smil og vi smutter ind på mit værelse, Smilla har lagt en masse tøj frem hun vil have jeg skal prøve, ''Først den her, tag den på'', siger hun mens hun smider en smuk rød maxi kjole i hovedet på mig.
Jeg smider først noget musik på, og imens musikken spiller prøver vi alt tøjet igennem, og til sidst har vi fundet det perfekte, Smilla er i en sort paliet kjole med frynser i bunden, jeg i en kongeblå løs kjole der går til knæene, vi har taget ens sorte stiletter på, vi købte sammen for et par dage siden. 
Min far griner småt af os da vi kommer ud i køkkenet for at sige vi er klar til at køre.
''vent lidt piger, jeg skal have et billede af jer, i er så smukke'' min mor kommer løbende med hendes kæmpe kamera, denne gang med det største smil på læben. 
'' ej mor helt ærligt'', ''jo kom nu Hannah'', Smilla tager et kæmpe greb om mig og gør sig klar til billedet, Smilla er den mest fortogene pige jeg kender, ligemeget hvad ser hun altid brandgodt ud på billeder. 
Da vi kommer ind af døren, hjemme ved Smilla er Liam og hendes anden bror Linus, ved at gøre klar til at folk kommer, ballonder,skåle med slik og chips, og et kæmpe anlæg. 
Jeg giver Liam og Linus et sødt smil og smutter op på Smillas værelse, hvor hun selv allerede er på vej op. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar